خانه / ویژه جشنواره فیلم فجر / آخرین تصمیمات خانه سینما برای سیمرغ مردمی

آخرین تصمیمات خانه سینما برای سیمرغ مردمی

قائم مقام مدیرعامل خانه سینما درباره آخرین وضعیت شیوه‌ی بررسی آرای مردمی جشنواره فیلم فجر گفت: همان‌طور که دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر اعلام کردند، امسال هم مسوولیت آرای مردمی جشنواره‌ برعهده‌ خانه سینماست و ان شاء الله تا اوایل هفته‌ی آینده شیوه نامه را اعلام خواهیم کرد.

ناصر عنصری در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا با بیان این مطلب ادامه داد: همکاران ما در خانه سینما در حال بررسی مدارک سال‌های قبل آرای مردمی و صحبت با مسئولان سال‌های گذشته این بخش هستند و پس از این مذاکرات، شیوه‌ی نامه‌ی آرای مردمی اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چقدر ممکن است، شیوه نامه تغییر کند؟ گفت که تمام تاکید ما بر این است که از تجربیات و شیوه‌های سال‌های گذشته استفاده کنیم و اگر احیانا آن شیوه‌نامه‌ها، اشکال‌ها و ابهاماتی در نحوه‌ی برگزاری داشت، آن اشکالات رفع شود.

به گفته ناصر عنصری؛ علی آشتیانی‌پور (تهیه‌کننده سینما) از طرف خانه سینما، مسئولیت سیمرغ مردمی را برعهده خواهد داشت.

او همچنین درباره سینماهای خانه سینما در جشنواره پیش رو به ایسنا گفت: به روال سال‌های قبل، سینما «آفریقا» و «سپیده» سینماهای خانه سینما خواهند بود.

به گزارش ایسنا،خانه سینما در دو سال گذشته با نگارش آیین‌نامه‌ مستقلی از دبیرخانه جشنواره فیلم فجر کوشید که زمان رای گیری، تعداد رای گیری و جغرافیای رای‌گیری را با بهره‌گیری از متخصص آمار عادلانه کند.

در همان آیین‌نامه زمان اعلام نتایج را بمنظور پیشگیری از شایبه دخل و تصرف مصلحت جویانه ، هم هنگام در وب سایت خانه سینما و به دبیر جشنواره اعلام می‌کردند.

همچنین در آن آیین نامه پیش بینی شده بود که سه ناظر منتخب از سوی صاحبان فیلم بخش مسابقه به نحوه کار مسوولان و متصدیان صندوق آرا و دبیرخانه آرای مردمی نظارت می‌کنند.

در آیین‌نامه یاد شده جمع آوری و شمارش آرای تماشاگران در پایان هر نوبت نمایش توسط نمایندگان خانه سینما در خود سینماها به انجام می‌رسید و آرای ماخوذه هر یک از پنج گزینه مورد نظر تماشاگران به صورت، یکپارچه در دبیرخانه در پاکت مخصوص بسته بندی و نگهداری می‌شد تا امکان بازشماری‌اش توسط ناظران فراهم باشد.

برای اعتبار و اصالت برکه های رای علاوه بر شفافیت صندوق‌های دریافت ارای تماشاگران، تدبیر شماره سریال و ممهور به مهر دبیرخانه ستاد برگزاری آرای مردمی پیش‌بینی شده بود.

Check Also

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود