خانه / ویژه جشنواره فیلم فجر / جشنواره جهانی فیلم فجر، سینمای ایران را به جهان صادر کند

جشنواره جهانی فیلم فجر، سینمای ایران را به جهان صادر کند

خسرو معصومی استمرار در برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر را ضامن موفقیت آن می‌داند و معتقد است این جشنواره باید صادرکننده سینمای ایران به جهان باشد.

خسرو معصومی در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر در ابتدای راه است و باید کمی صبر داشت تا این جشنواره همانند جشنواره‌های بزرگ و بین‌المللی پرشورتر برگزار شود. قطعا استقبال و شور و هیجان در دراز مدت در جشنواره اتفاق خواهد افتاد و جشنواره جهانی فیلم فجر یکی از جشنواره‌های خوبی خواهد شد که در ایران برگزار می‌کنیم.

کارگردان «تابو» ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که در دوره گذشته انجام شد و در این دوره نیز انجام می‌شود، برگزاری کارگاه‌هایی است که با حضور فیلمسازان برجسته داخلی و خارجی همراه است. برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌‌شاپ‌ها در این سطح می‌تواند به رونق جشنواره کمک کند.

او گفت: جشنواره بین‌الملل باید محل رونمایی از چند فیلم خوب از فیلمسازان شاخص ایران باشد. همچنین باید طوری برنامه‌ریزی شود که فیلمسازان فقط به فکر ارسال فیلم خودشان به جشنواره ملی فیلم فجر نباشند و رقابتی که به وجود می‌آید باعث شود فیلمسازان نسبت به حضور در جشنواره جهانی هم اشتیاق داشته باشند.

معصومی گفت: یکی از اصلی‌ترین کارهایی که می‌توان در جشنواره انجام داد و به نظر می رسد در این دوره اتفاق افتاده، این است که جشنواره جهانی کاملا از فضای جشنواره فجر ملی دور باشد و هویت مستقل پیدا کند. برای برگزاری جشنواره‌ای موفق باید از تجربیات مدیران گذشته و همچنین مدیران بین‌المللی استفاده کنیم تا بتوانیم به دستاوردهایی که مد نظر داریم، برسیم.

این کارگردان گفت: یکی دیگر از کارهایی که باید برای رونق جشنواره انجام دهیم این است که برای تماشاگران و علاقه‌مندان به سینما هیجان ایجاد کنیم تا برای دیدن فیلم‌های جشنواره به سینما بیایند. ارزش هر فیلم به تماشاگر آن است. سینما بدون مخاطب را نمی‌توان سینما نامید. باید در زمینه جذب مخاطب بیشتر فکر شود.

معصومی در پایان درباره معرفی سینمای ایران به منطقه گفت: باید از فرصت به‌وجود آمده در این جشنواره استفاده کنیم و سینمای ایران را به کشورهایی که از لحاظ فرهنگی به ما نزدیک هستند، صادر کنیم. جشنواره جهانی با توجه به محدودیت‌هایی که ما داریم باید به موضوعات مشخصی بپردازد و فیلم‌هایی باید به این جشنواره راه پیدا کنند که با موضوعیت جشنواره همسو باشند.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه با دبیری رضا میرکریمی در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

Check Also

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود