خانه / ویژه جشنواره فیلم فجر / خیر مقدم دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر به اهالی رسانه/ از انتقادها نمی‌ترسیم

خیر مقدم دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر به اهالی رسانه/ از انتقادها نمی‌ترسیم

دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور در نخستین جلسه نمایش جشنواره جهانی فیلم فجر، از اهالی رسانه دعوت کرد به تماشای آثاری متنوع و کمتر دیده شده در این رویداد بنشینند.

رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر در نخستین برنامه نمایش فیلم در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر در کنار اهالی رسانه حضور یافت و با آنها سخن گفت. میرکریمی با خیر مقدم به حضار از تاخیر پیش آمده پوزش خواست و تاکید کرد: اگر می خواهیم یک جشنواره استاندارد بین المللی داشته باشیم باید قواعد آن را رعایت کنیم، یکی از این قواعد نظم و ترتیب است. سعی کردیم طوری برنامه ریزی کنیم که شما در محیطی آرام و مناسب فیلم ببینید، اما ممکن است برنامه ها نواقصی داشته باشد از انتقاد نمی ترسیم، اما امیدواریم که با کمک هم جشنواره ای منظم و استاندارد داشته باشیم.

او گفت: برنامه ریزی کردیم که اهالی رسانه در شرایط مطلوب فیلم ببینند، اختصاص سانس صبح که ازدحام کمتری دارد به اهالی رسانه به همین دلیل است. با توجه به افراد دیگری که قرار است در این کاخ فیلم ببینند، امیدواریم بتوانیم جمعیت حدود ۳۰۰۰ نفری که به کاخ مراجعه می کنند را کنترل کنیم و فضای امن و مطلوبی داشته باشیم. مهمانان خارجی هم در کنار ما هستند و مهم است که تصویری که از ما می بینند، و از جشنواره ما در ذهن آنها می ماند چطور باشد.

 

دبیر جشنواره گفت: فیلم هایی برای سلایق مختلف را در این جشنواره خواهید دید. به عنوان یک فستیوال روی حرفه ای به شما می‌گویم که در این جشنواره فیلم های استاندارد به بالا زیاد است و این برای یک جشنواره امتیاز است. ترکیبی از فیلم های کمتر دیده شده در این جشنواره داریم، همچنین آثاری که از نظر فرم، جغرافیا و قاره متنوع هستند.

میرکریمی ادامه داد: از اشکان خطیبی مدیر اجرایی کاخ جشنواره خواستم با سختگیری درباره رفت و آمدها و نظم حاکم بر سالن رفتار کند، ممکن است تعدادی از ما چند روز ناراحت شویم اما مهم این است که به زودی به این نظم عادت خواهیم کرد. امیدوارم با کمک شما این جشنواره به یک اتفاق مهم سینمایی در منطقه تبدیل شود. هدف همه ما برگزاری یک جشنواره مطلوب و استاندارد است و امیدوارم شما هم برای رسیدن ما به این هدف، همکاری کنید.

 

پس از صحبت های دبیر جشنواره، کیوان کثیریان مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی درباره نحوه دریافت بلیت در هر روز نمایش فیلم برای اهالی رسانه توضیح داد و سپس فیلم «جنون» به عنوان نخستین فیلم نمایش داده شده در جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده رفت.

Check Also

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود