خانه / ویژه جشنواره فیلم فجر / راز و رمزهای استعدادیابی در جشنواره‌های جهانی/ زبان بدانید و مخاطب را غافلگیر کنید

راز و رمزهای استعدادیابی در جشنواره‌های جهانی/ زبان بدانید و مخاطب را غافلگیر کنید

گیوم دو سی معتقد است سینمای آمریکا برای او جذابیتی ندارد و به عنوان یک اروپایی ترجیح می دهد نیروهای جوان را کشف کند.

گیوم دو سی تولید کننده و پخش کننده فرانسوی که سابقه ۱۵ ساله در این رشته و استعدادیابی جوانان دارد، امروز یکشنبه ساعت ۱۴ در کارگاهی که در کاخ جشنواره برگزار شد درباره کمپ های استعدادیابی در جشنواره های جهانی صحبت کرد. او گفت: برای من کار کردن با کارگردانان جوان و پیدا کردن استعدادهای تازه و کمک به آنها در ساخت فیلم های اول و دوم همیشه هیجان‌انگیز بوده است.

او با تاکید بر اینکه لازم است برای پیدا کردن تهیه کننده و کمپ استعدادیابی حتما زبان انگلیسی تان را قوی کنید گفت: من با افرادی که هیچ شناختی درباره کارشان ندارم کار نمی کنم و دنبال فیلم هایی هم که می خواهند شبیه کشورهای غربی و اروپایی باشند نمی گردم و از آنجایی که امریکایی نیستم دنبال فیلم های امریکایی نمی گردم و فقط دنبال فیلم های هنری هستم.

kargah gium doosi (7)

این سینماگر که تجربه کاری در ایران ،گرجستان و ترکیه داشته به استعدادهای جوان شرکت در کمپ های استعدادیابی را توصیه کرد و گفت: در این کمپ ها بیش از ۲۰۰۰ استعداد جوان شرکت می‌کنند. من برای بسیاری از موسسات و آموزشگاه ها کار کرده ام و استعدادهایی را به آنها معرفی کرده ام.

او به هنرجویان دارالفنون توصیه کرد : چیزی که می تواند به شما در دریافت یک فهم بین المللی کمک کند سفر است بنابراین سعی کنید سفر زیاد بروید و با شرکت در فستیوال های خارجی و داخلی دوستان زیادی پیدا کنید.

گیوم دو سی در فستیوال ها و کمپ ها را به روی جوانان و استعدادهای جوان باز دانست و گفت: وام های زیادی منتظر شماست اما در مقابل توانایی و ظرفیت بالایی از شما می خواهند و شما باید با آنها وارد مذاکره شوید و زبان خوب معرفی فیلم هایتان را به آنها پیدا کنید.

kargah gium doosi (3)

این تولید کننده فرانسوی گفت: تاجایی که امکان دارید فیلم ببیند تا بتوانید ذائقه خود را در فیلمسازی پیدا کنید اما سعی نکنید از فیلم های دیگران کپی کنید. فیلم شما زمانی دیده می‌شود که از فرهنگ، تاریخ ، تجربیات و حتی خانواده و تجربیات شخصی شما آمده باشد.

او با مهم دانستن جلسات معرفی فیلم ها در حضور تهیه کنندگان گفت: برای معرفی بهتر فیلم هایتان احتیاج به زبان انگلیسی دارید تا بتوانید داستان فیلم و یا دلیلتان را برای گرفتن وام برای آنها به خوبی و در کمتر از ده دقیقه و گاهی ۵ دقیقه توضیح دهید. رتردام یکی از این کمپ هاست که به جنبه هنری بسیار اهمیت می دهد اما ورود به آن بسیار سخت است. کمپ استعداد یابی برلین هم یکی از کمپ های معتبر است و تا به حال حدود ۳۰ استعداد را به کمپ‌های استعدادیابی معرفی کرده،در واقع این تجارت من است و دارم تلاش می کنم زنده بمانم تا بتوانم این کار را انجام بدهم.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه در پردیس چارسو برگزار می شود.

Check Also

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود