خانه / ویژه جشنواره فیلم فجر / سینمای ایران مثل بشقابی پر از غذاهای لذیذ است

سینمای ایران مثل بشقابی پر از غذاهای لذیذ است

دبیر جشنواره مد فیلم، سینمای ایران را خلاقانه، متنوع و سرشار از استعداد می‌داند.

گفتگو با جینلا ووکا در هتل فردوسی انجام شد. جینلا از رم، به ایران آمده و دبیر جشنواره مد فیلم است. این اولین رخداد ایتالیایی جهت ارتقا و انتشار صنعت سینمای مدیترانه است. او مشتاق برگزاری دوره سینمای ایران در ایتالیا و دوره سینمای ایتالیا در ایران است. جینلا برای دومین بار است که به ایران آمده است.

دلیل شرکت شما در جشنواره جهانی فیلم فجر چیست؟

جینلا ووکا: من به اینجا آمده ام تا چند فیلم ایرانی برای نمایش در جشنواره امسال مد فیلم ایتالیا انتخاب کنم. قصد برگزاری دوره مرور سینمای ایران در ایتالیا را دارم.

فضای جشنواره را چگونه ارزیابی می کنید؟

فضای جشنواره خوب و بسیار دوستانه است و من افرادی از همه کشورهای جهان را اینجا می‌بینم. این یک جشنواره بزرگ است. مهمان های زیادی اینجا حضور دارند.

برگزار کنندگان جشنواره امسال مکانی در مرکز تهران را به عنوان کاخ جشنواره انتخاب کرده‌اند. نظر شما در این باره چیست؟

برگزاری این جشنواره در مرکز تهران بسیار عالی است. من فکر می‌کنم برای مهمان ها بازدید از مکان‌های تاریخی و آشنایی با زندگی مردم ایران مهم است. خوشحال هستم که ما در قلب تهران مستقر شده ایم، ما می توانیم مردم ایران را واقع‌بینانه بشناسیم.

فستیوال مد فیلم توجه ویژه ای روی سینمای خاورمیانه دارد. لطفا بیشتر در مورد این فستیوال و خط مشی آن توضیح دهید.

هر سال ما فیلم های زیادی با محورخاورمیانه در فستیوال نمایش می دهیم. سال گذشته کارگردان ایرانی امیر عزیزی، موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران برای فیلم بی‌ثبات شد. این اولین رخداد ایتالیایی جهت ارتقا و انتشار صنعت سینمای مدیترانه است.

شما حتما با توجه به طبیعت جشنواره تان با سینمای ایران آشنا هستید. کارگردان ایرانی مورد علاقه شما چه کسی است؟

من فیلم های ایرانی زیادی دیده ام. فرهادی، کیارستمی و تعداد زیادی از کارگردان های جوان ایرانی را می‌شناسم. سینمای ایران برای من بسیار جالب است. ملاحظات اجتماعی باعث شده کارگردان‌های ایرانی خلاقیت زیادی داشته باشند. سینمای ایران مانند یک بشقاب غذای کوچک پر از غذاهای لذیذ است.

Check Also

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود