خانه / ویژه جشنواره فیلم فجر / فیلم‌های بسیاری خوبی در جشنواره دیدم/ امیدوارم دبیر جشنواره تغییر نکند

فیلم‌های بسیاری خوبی در جشنواره دیدم/ امیدوارم دبیر جشنواره تغییر نکند

کارگردان فیلم «پرویز» برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر بر اساس قواعد و استانداردهای حرفه‌ای را امتیاز اصلی آن دانست.

مجید برزگر نویسنده و کارگردان «یک شهروند کاملا معمولی» در گفت و گویی با ستاد خبری جشنواره گفت: من در سال‌های اوج جشنواره فیلم فجر مثل تعداد زیادی از همنسلانم مشتری جدی جشنواره بودم و بخش بین الملل همیشه برایم جذاب بود. در آن سال‌ها جذابیت جشنواره برای ما که دانشجو بودیم به دو علت بود، یکی دیدن فیلم های خارجی روی پرده و دیگری دیدن فیلم‌های ایرانی که امکان داشت فرصت اکران روی پرده پیدا نکنند. اما بعد از چند دوره این بخش جذابیت‌های خود را از دست داد تا سال گذشته که بخش بین‌الملل، مستقل شد.

او ادامه داد: من از روز اول در جشنواره امسال حاضر بودم و فیلم های خوبی دیدم و نظرم درباره جشنواره عوض شد و باید بگویم جشنواره گرم، محبوب و استانداردی برپا شده است.

برزگر که جوایز بسیاری را در جشنواره‌های مختلف به دست آورده، گفت: من کارشناس جشنواره نیستم اما با دو سه فیلم اخیرم در جشنواره های کوچک و بزرگ زیادی حضور داشتم و به نظرم آقای میرکریمی و دوستانشان به الگوهای درستی برای برگزاری یک جشنواره بین‌المللی نزدیک شده اند.

او کلیت برنامه ریزی‌ها، ایده‌های تازه مثل کارگاه‌های «دارالفنون»، نمایش‌ها و فیلم های انتخاب شده و استعداد یابی را باارزش دانست و با استقبال از کم بودن تعداد جوایز گفت: گنجاندن بخش فیلم های کوتاه که از زمان آقای شمقدری از جشنواره فیلم فجر حذف شد و امیدوارم که به جشنواره برگردد یکی از بخش‌های خوب جشنواره بود.

کارگردان «پرویز» گفت: امیدوارم رضا میرکریمی همچنان دبیر جشنواره باقی بماند و با تغییر مدیریت‌ها او و تجربه‌اش از بین نروند. سینمای ما لیاقت داشتن یک جشنواره خوب بین‌المللی را دارد. در این جشنواره فیلم‌های ایرانی و خارجی خوبی مثل قوچ‌ها، غزل غزل‌ها، سپیده‌دم و قانون بازار را دیدم که برای من به عنوان سینماگر لحظاتی جادویی داشتند.

این کارگردان و تهیه‌کننده گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر، رقیب هیچ جشنواره دیگری نیست.متاسفانه مشکلات شخصی باعث می‌شود جشنواره های موازی راه بیفتند و یا برخورد شخصی با جشنواره‌ها بشود.

Check Also

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود