خانه / ویژه جشنواره فیلم فجر / «مجتبی» مستندی درباره حال و احوال امروز انسان‌ها

«مجتبی» مستندی درباره حال و احوال امروز انسان‌ها

کارگردان مستند«مجتبی» معتقد است مهم ترین ویژگی این فیلم ساده و روان بودن آن است به نحوي كه تمام اقشار جامعه با آن ارتباط برقرار مي‌كنند.

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، محمدحسن دامن زن درباره سومین مستند بلند سینمایی‌اش عنوان کرد: فيلم با تماشاگرش نفس مي‌كشد و مخاطب با شادي و غم نهفته در فيلم همراه مي شود و با شخصيت اصلي فيلم همذات پنداري مي‌كند.
وی افزود: این فيلم به راحتي موقعيت امروز هنرمند را در جامعه به تصوير مي‌كشد و درماندگي يك انسان را از خلال روابط خانوادگي، اختلاف نسل ها و روابط اجتماعي آشكار مي‌سازد.
دامن زن توضیح داد: جذاب بودن كاراكتر اصلي فيلم و بروز دادن خصوصيت مهم آدم هاي اين دوره زمانه مثل دروغگو شدن انسان‌ها و نقش بازي كردن آنها براي يكديگر به خاطر حفظ موقعيت و به تبع آن تنهايي انسان‌ها از جمله موضوعاتی است که در این مستند به آن پرداخته شده است.
«مجتبی» سومین مستند بلند محمدحسن دامن زن است که خودش و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی تهیه کنندگی را برعهده دارد.
خلاصه داستان: «مجتبي» بازيگر و عروسك‌گردان نمايش‌هاي كودكان و نوجوانان است او با اجراي نمايش عروسكي در مهدكودك هاي تهران امرار معاش مي كند. در جشن هاي تولد براي كودكان برنامه اجرا مي كند و در سالن هاي نمايش مخصوص كارهاي كودك نمايش به روي صحنه مي برد همسر او خواهان مهاجرت به خارج از كشور است و دستيار او خواهان مدرن كردن لوازم صوتي و زرق و برق صحنه است اما مجتبي معتقد است با اضافه كردن لوازم جانبي نمايش عروسكي به حاشيه رانده مي شود و نمايش تبديل به آتراكسيون مي گردد. او معتقد است هنرمند براي رشد و شكوفايي بايد در سرزمين خودش بماند زيرا با فرهنگ و زندگي اجتماعي آن محيط آشناست و راحت با مردمش ارتباط برقرار مي كند.

Check Also

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود