خانه / گزارش و خبر / فیلم ایرانی / نشست تخصصی سینمای مستند پرتره برگزار می شود

نشست تخصصی سینمای مستند پرتره برگزار می شود

شیراز- نخستین نشست تخصصی سینمای مستند با محوریت مستند پرتره با حضور سحر سلحشور برگزار می شود.

مسئول انجمن فیلم کوتاه اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه انجمن فیلم كوتاه شیراز با همكاری اداره كل فرهنگ ارشاد اسلامی استان فارس «اولین نشست تخصصی سینمای مستند با محوریت مستند پرتره» را با حضور مستند ساز مطرح كشورسحر سلحشور برگزار می کند، گفت: همچنین نمایش دو فیلم مستند این فیلمساز را با نام های «پشت فرمان زندگی» و «فلك ناز» در برنامه به نمایش گذاشته خواهد شد.

محسن مقدم از نمایش هفتگی فیلم های مستند و مطرح ایران و جهان در روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ، ساعت ۱۸ در تالار غزل فرهنگ و ارشاد فارس خبر داد و افزود: در این برنامه ابتدا دو فیلم مستند «پشت فرمان زندگی» و «فلك ناز» نمایش داده، سپس جلسه بحث و گفت و گو در قالب اولین نشست تخصصی فیلم مستند با عنوان «مستند پرتره ” با حضور كارگردان فیلم های نامبرده، سحر سلحشور برگزار می شود.

وی درباره فیلم مستند «پشت فرمان زندگی»، اظهار کرد: این مستند درباره یك روز از زندگی زنی است كه از راه مسافركشی و اشتغال به سرویس مدارس زندگی می گذارند.

مقدم ادامه داد: این فیلم در اولین حضور بین المللی اش موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم در بخش آزادی جشنواره بین المللی «الجزیره» شد. همچنین این فیلم جزء ۴۰ فیلم منتخب جشن خانه سینما بوده و دربخش مسابقه فیلم های كوتاه دومین جشنواره بین المللی سینما حقیقت حضور داشته است.

مقدم درباره فیلم مستند «فلك ناز» که ساخته سحر سلحشور است، عنوان کرد: فلك ناز، زنی است كه از زمان ازدواجش در سن ۱۵ سالگی تا كنون نان آور اصلی خانواده بوده و به دلیل شخصیت متفاوت ش از دیگرزنان روستا متمایز است.او با كارهایی كه میكند ، انتظار و دیدگاه كلیشه ای از زن روستایی را به چالش می كشد.

مسئول انجمن فیلم کوتاه، افزود: فیلم مستند فلك ناز در بخش مسابقه مستند بلند جشنواره بین المللی سینما حقیقت در سال ۱۳۹۳ حضور داشته همچنین این فیلم منتخب جشن مستند خانه سینما در سال ۱۳۹۴ و حضور در بخش مستند های برگزیده جشنواره تصویر سال ۱۳۹۴ داشته است.

گفتنی است: ورود برای تمامی علاقمندان به برنامه هفتگی نمایش فیمل های کوتاه و مستند انجمن فیلم کوتاه برای همه آزاد است.
 

Check Also

بهترین سینماها را به فیلم‌های تجاری و کُمدی‌های بی‌ارزش می‌دهند

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «آسمان آبی مادرم» می‌گوید که فعلا قصد اکران این فیلم را …