خانه / مطالب نمونه / وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند بهبودی و درمان این کارگردان سینمای کشورمان قرار گرفت.

دکتر سید حسن هاشمی با حضور در بیمارستان جم، ضمن گفتگو با پزشک معالج عباس کیارستمی، در جریان آخرین وضعیت درمان وی قرار گرفت.

وزیر بهداشت در حاشیه این عیادت، گفت: آقای کیارستمی از نظر گوارشی مشکلی پیدا کرده بود و باید حتما جراحی می‌شد و بعد از انجام جراحی دچار التهاب کیسه صفرا شده بود. البته چنین چیزی گاهی اوقات پیش می‌آید و ممکن است هیچ ربطی هم به جراحی نداشته باشد.

وی با اشاره به عفونت کیسه صفرای کیارستمی بعد از عمل جراحی، افزود: در حال حاضر وضعیت‌ وی خوب و تب‌ شان قطع شده است. وضعیت کلیه او هم خوب است و شرایط تغذیه‌ای وی به وضع عادی بازگشته، البته طبعا بیماری که چند نوبت مورد عمل جراحی قرار گرفته و عمل‌های سنگینی را در این سن تحمل کرده است، دوره نقاهتش چند ماهه خواهد بود. اما ظرف ۱۰ روز آینده ترخیص می شوند.

هاشمی درباره برخی شایعات مبنی بر قصور پزشکی در روند درمانی کیارستمی، گفت: برای بخش پزشکی همیشه حاشیه بوده و حتی برنامه‌ای با عنوان حاشیه‌های پزشکی نیز وجود دارد، اما به نظرمن خیلی نباید به آنها توجه کرد. آنچه که من به خصوص در سال جدید از روسای دانشگاه‌ها و همکارانم خواسته‌ام، تلاش بیشتر و بی‌توجهی به حاشیه‌هاست؛ چرا که اگر از ما از متن یعنی مردم غافل شویم، در حاشیه هیچ آبی برای مردم گرم نخواهد شد.

وی افزود: بنابراین بهتر است به حاشیه‌ها توجه نکنیم. در حال حاضر هر کسی گمانه‌زنی می‌کند، اما این گمانه‌زنی‌ها در حوزه سلامت کار خوبی نیست.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا عیادت از کیا رستمی به دلیل حاشیه‌هایی بوده که در این زمینه مطرح شده است، گفت: خیر عیادت من به دلیل حاشیه‌ها نبوده است، بلکه کیارستمی یکی از سرمایه‌های ملی در حوزه هنری محسوب می‌شود و وظیفه همه ماست که نسبت به همه سرمایه‌هایمان حساسیت بیشتری داشته باشیم.

هاشمی تاکید کرد: البته این به معنای بی‌توجهی به بقیه مردم نیست، اما به نظر می‌رسد که وظیفه حکومت است تا همانطور که به افتخاراتی که این افراد در عرصه داخلی و بین‌المللی به بروز و ظهور می‌رسانند توجه می‌کند، به زندگیشان نیز توجه کند و البته این موضوع باید برای همه مردم وجود داشته باشد.

Check Also

ماجرای چارلی و کارخانه شکلات‌سازی/ به «دنیای بندانگشتی‌ها» بروید

مخاطبان می توانند در روزهای پنجشنبه و جمعه فیلم های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن را …