خانه / گزارش و خبر / فیلم خارجی / «زندگی روی مرز» در جشنواره بین‌المللی فیلم «ویلنیوس» لیتوانی

«زندگی روی مرز» در جشنواره بین‌المللی فیلم «ویلنیوس» لیتوانی

فیلم مستند «زندگی روی مرز» به کارگردانی هشت کودک کوبانی و شنگال (سنجار) در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ویلنیوس» در لیتوانی به نمایش در می‌آید.

بهفیلم مستند «زندگی روی مرز» (ژیان له‌سه‌ر سنوور) Life on the Border به کارگردانی هشت کودک جنگ‌زده از شهرهای کوبانی و شنگال (سنجار) که توسط «آنجلینا جولی» Angelina Jolie بازیگر صاحب‌نام سینمای هالیوود و سفیر حسن نیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم و محافل هنری و دیپلماتیک جهان معرفی و مورد حمایت قرار می‌گیرد؛ در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، در دو سانس مختلف در روزهای ۱۴ و ۱۹ فروردین ماه (۲ و ۷ آوریل ۲۰۱۶) در بخش «نمایش ویژه» در بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ویلنیوس» Vilnius در لیتوانی روی پرده می‌رود.

این جشنواره که به «بهار فیلم» Kino Pavasaris مشهور است و یکی از رویدادهای مهم فرهنگی لیتوانی و معتبرترین جشنواره سینمایی این کشور محسوب می‌شود، بیست و یکمین دوره آن با نمایش بیش از ۲۰۰ فیلم از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در روزهای ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه جاری (۳۱ مارس تا ۱۴ آوریل ۲۰۱۶) در شهر ویلنیوس پایتخت کشور لیتوانی برگزار می‌شود.

پخش‌کننده‌ جهانی فیلم «ایلومینا فیلمز» Illumina Films از هلند، حق پخش و نمایش «زندگی روی مرز» را برعهده دارد و قرار است از بهار امسال، آن را در سینماهای کشورهای مختلف و جشنواره‌های بین‌المللی فیلم پخش می‌کند.

این فیلم که به طور کلی صدا و وضعیت زندگی کودکان کوبانی و شنگال از نگاه و توسط خودشان به تصور کشیده شده است؛ در نخستین نمایش بین‌المللی خود در بخش «نمایش فیلم‌های کوتاه» در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم «پوسان» در کره جنوبی روی پرده رفت و در ادامه حضورهای جهانی خود، در بخش «نمایش ویژه ردکارپت» در شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «برلین» Berlinale در کشور آلمان به نمایش درآمد.

از طرف مسئولان جشنواره معتبر «برلیناله»، کنفرانس خبری ویژه‌ای در نظر گرفته شد و به همین مناسبت از این هشت کودک کارگردان دعوت شد تا هنگام نمایش فیلم خود در شهر برلین حضور داشته باشند؛ اما به دلیل نداشتن گذرنامه، متأسفانه هیچ کدامشان نتوانستند که در این رویداد مهم سینمای جهان حضور داشته باشند.

این فیلم مستند، در آخرین حضور بین‌المللی خود در پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کُردی «کپنهاگ» به نمایش درآمد. این جشنواره با نمایش آثار بلند سینمایی و مستند از کارگردانان کُرد و غیرکُرد در روزهای ۲۸ بهمن تا ۲ اسفندماه ۱۳۹۴ (۱۷ تا ۲۱ فوریه ۲۰۱۶) در شهر کپنهاگ در کشور دانمارک برگزار شد.

Check Also

خاندان سلطنتی بریتانیا هوادار «جنگ ستارگان» شدند

دو چهره مشهور از خاندان سلطنتی بریتانیا با بازدید از لوکیشن ساخت قسمت هشتم فیلم …