خانه / مطالب نمونه / اعلام جزئیات نخستین جلسه شورای صنفی نمایش در سال ۹۴

اعلام جزئیات نخستین جلسه شورای صنفی نمایش در سال ۹۴

نخستین جلسه شورای صنفی نمایش در سال ۹۴ امروز برگزار شد

 

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس،نخستین جلسه شورای صنفی نمایش در سال ۹۴ امروز برگزار شد و مصوب شد که دفاتر توزیع لیست فیلم‌های خود را برای اکران در سال ۹۴ همراه با پروانه نمایش و یک نسخه از قرارداد هر چه زودتر به شورا ارایه کنند تا برای اکران آنها تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: برخلاف سال ۹۳ که در ۶ ماهه اول سال اکران هیچ فیلمی در گروه آزاد نداشتیم در جلسه امروز مصوب شد در ۶ ماه اول سال ۹۴ نیز فیلم‌هایی که آمادگی دارند می‌توانند به صورت آزاد اکران شوند و درخواست خود را به شورای صنفی ارایه دهند.

فرجی در پاسخ به این سوال که چقدر اکران آزاد می‌تواند به رونق سینما کمک کند گفت: تعداد سالن سینما برای فیلم‌ها بستگی به میزان توافق تهیه کننده با سینمادار دارد اما به طور کلی اکران فیلم‌ها در گروه آزاد می‌تواند به تنوع بیشتر اکران کمک کند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه امروز کف فروش فیلم‌ها مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به بالا بودن میزان کف فروش هیچ تغییری در ترکیب فیلم‌های اول اکران نوروز رخ نداد و هیچ قرارداد جدیدی هم به تصویب نرسید.

وی تاکید کرد: از مهمترین مصوبات جلسه نیز تصمیم‌گیری در خصوص اعلام آمار فروش توسط شورای صنفی بود که در هفته‌های آتی و با فراهم شدن ساز و کار این موضوع از این پس هر دوشنبه آمار فروش فیلم‌های روی پرده توسط سخنگوی شورای صنفی اعلام می‌شود.

فرجی در خاتمه اظهار داشت:همچنین در این جلسه هیچ صحبتی در خصوص تغییر سرگروه‌ها نشد و این موضوع به جلسه هفته آینده شورای صنفی موکول شد.

 

Check Also

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند …