خانه / ویژه جشنواره فیلم فجر / اولین دوره است که جشنواره بین‌المللی به شکل جدی برگزار می‌شود

اولین دوره است که جشنواره بین‌المللی به شکل جدی برگزار می‌شود

کمال تبریزی معتقد است هر چند سی و چهار دوره از برگزاری جشنواره فجر می‌گذرد، اما امسال نخستین بار است که به صورت جدی یک جشنواره بین‌المللی برگزار می‌کنیم.

کمال تبریزی درباره اینکه جداسازی جشنواره چه تاثیر مثبت یا منفی دارد گفت: حتما ضرورت داشته که جشنواره به صورت مجزا برگزار شود و پیش بینی من این است که این جشنواره در سال‌های بعد جایگاه خود را پیدا می‌کند. با کارها و رویکردی که از جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دیدم و با برگزاری خوب این جشنواره و همچنین دبیری میرکریمی که از جنس سینما است حس کردم که ما هم می‌توانیم جشنواره خوبی برگزار کنیم.

کارگردان «امکان مینا» گفت: ما در ابتدای راه هستیم و آرام آرام متوجه می‌شویم که چگونه باید جشنواره بین‌المللی برگزار کنیم، چگونه مهمان خارجی دعوت کنیم، چطور فیلم را نمایش دهیم، چگونه در مورد فیلم‌ها صحبت کنیم و چطور از منتقدان خارجی برای پیشرفت سینمای کشورمان استفاده کنیم و تمام اینها با گذشت زمان و تداوم در برگزاری جشنواره حل می‌شود.

او ادامه داد: گرچه سی و چهار دوره از برگزاری جشنواره می‌گذرد اما از نظر من این اولین دوره است که به صورت جدی جشنواره بین‌المللی برگزار می‌کنیم. در سال‌های آینده اگر استمرار در مدیریت داشته باشیم می‌توانیم پیشرفت کنیم و جشنواره‌ای برگزار کنیم که اعتبار لازم به سینمای ایران می‌دهد.

تبریزی بیان کرد: اگر جشنواره را درست برگزار کنیم و محتوای آن قوی‌تر و بهتر از ظاهرش باشد، طبیعتا بازخورد خوبی برای سینمای ما خواهد داشت و دنیا و منطقه متوجه می‌شوند که یک جشنواره جهانی خوب در کشور ما در حال برگزاری است.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت ماه در پردیس چارسو و با دبیری رضا میرکریمی در حال برگزاری است.

Check Also

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود