خانه / گزارش و خبر / فیلم ایرانی / تبدیل دو سینما در اصفهان به پردیس سینمایی

تبدیل دو سینما در اصفهان به پردیس سینمایی

کاظمی، مدیرعامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز گفت: سینما «خانواده» و سینما «ساحل» اصفهان تک سالن هستند، تبدیل آ‌ن‌ها به پردیس در اولویت‌ کاری موسسه قراردارد.

محمود کاظمی مدیرعامل موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز در گفت و گو با خبرنگار سینما و تئاتر خبرگزاری فارس درباره برنامه برای بازسازی دیگر سالن‌ها در شهر اصفهان گفت: اصفهان شهری توریستی است و پتانسیل بسیار خوبی برای اقبال مردم از سالن سینماها دارد. برخی از سینماها در این شهرتعطیل هستند مانند سینما همایون و مولن روژ . سینما فلسطین هم ۶ سال تعطیل بود که با همت حوزه هنری و موسسه بهمن سبز بازسازی آن انجام شد و از اول فروردین ماه کار خود درا آغاز کرد و ۲۵ فروردین ماه به صورت رسمی سینما افتتاح شد.

وی درباره اقدامات بعدی موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز درباره بازسازی سینماها گفت: برنامه بعدی ما سینما «خانواده» و سینما «ساحل» هستند، این سینماها تک سالن را به پردیس های ۴ و ۵ سالن تبدیل می‌کنیم زیرا تک‌سالن‌ها دیگر در کشور منسوخ شده است.

وی درباره زمان آماده‌سازی و بازسازی سینما فلسطین گفت: براساس دستور مقام معظم رهبری سینما فلسطین که در اختیار بنیاد مستضعفان و جانبازان بود در اختیار حوزه هنری قرار گرفت و بعد از گذشت یک ماه از تحویل سالن سینما به سرعت کار بازسازی را آغاز کردیم و سه ماه و اندی طول کشید تا سالن آماده بهره برداری شد از اول فروردین ماه سالن آماده بهره برداری بود که با فیلم «ابد و یک روز» آغاز به کار کرد و در هفته هنر انقلاب ۲۵ فروردین ماه با فیلم «بادیگارد» افتتاح شد. این سالن ۵۳۰ صندلی با تجهیزات مدرن آماده شده است.

کاظمی درادامه درباره هزینه بازسازی گفت: ۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان هزینه بازسازی سالن شد. همچنین سالن شماره ۲ سینما سپاهان که دارای ۴۰ صندلی است آماده بهره برداری شد.

وی در خاتمه تاکید کرد: مردم اصفهان به سالن های سینمایی که از گذشته باقی مانده است حس نوستالژی دارند و حوزه هنری هم در تلاش است که به این شعار تحقق بخشد نگذاریم یک چراغ سینما خاموش شود.

بنابراین گزارش، مسئولین شهر اصفهان از جمله استاندار، شهردار، شورای شهر و… در جلسه حضور داشتند هنرمندانی چون همایون اسعدیان، بهروز افخمی، بیژن امکانیان، حبیب اسماعیلی، رسول صدرعاملی، سید ضیا هاشمی، سیدغلامرضا موسوی و… در افتتاح سالن حوزه هنری در اصفهان حضور داشتند.

Check Also

بهترین سینماها را به فیلم‌های تجاری و کُمدی‌های بی‌ارزش می‌دهند

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «آسمان آبی مادرم» می‌گوید که فعلا قصد اکران این فیلم را …