خانه / مطالب نمونه / جشنواره فیلم خورشید ویژه فیلم های تجربی می شود

جشنواره فیلم خورشید ویژه فیلم های تجربی می شود

موسس و دبیر چهار دوره جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید گفت: این جشنواره از دوره های آینده ویژه نمایش فیلم های تجربی خواهد شد.

به گزارش  ایرنا از روابط عمومی جشنواره فیلم کوتاه خورشید، مهدی یارمحمدی درباره نحوه برگزاری این جشنواره در آینده گفت: این جشنواره که در چهار دوره پیشین خود با رویکرد شناسایی، تقدیر و حمایت از فیلم های کوتاه مستقل، خلاق، هنری، پیشرو و تجربه گرا برگزار شده است در پنجمین دوره خود تنها پذیرای فیلم های تجربی خواهد بود.

وی افزود: تلاش این جشنواره بر این است که با جذب و نمایش فیلم های کوتاه، مستند و انیمیشن مستقل با ساختار تجربی و خلاقانه در جهت تأکید بر ضرورت گسترش تولید این آثار ارزشمند سینمای ایران و معرفی این سینما به عنوان سینمای مبتنی بر اندیشه و خلاقیت به جامعه بین المللی گام بردارد.

موسس جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید ادامه داد: پس از جلسات کارشناسی و گفت و گو با اساتید، پژوهشگران و کارشناسان زبده در خصوص ادامه روند برگزاری این جشنواره، در جهت ارزش نهادن بر سینمای خلاق، تجربه گرا و اندیشه مند ایران تصمیم گرفتیم این جشنواره را به عنوان رویداد ویژه سینمای کوتاه مستقل تجربی برگزار کنیم.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: این جشنواره از پنجمین دوره خود پذیرای فیلم های کوتاه اعم از داستانی، مستند، انیمیشن و ویدئوآرت خواهد بود با این تفاوت که همه این آثار می بایست رویکردی خلاق، تجربه گرا، پیشرو و هنری داشته باشند.

مدیر پایگاه حمایت از فیلم کوتاه مستقل در ادامه افزود: سینمای کوتاه در جامعه بین المللی امروز به عنوان یک اتاق فکر عمل می کند و فضایی است برای ابراز ایده ها و نگاه های شخصی متفکرانی که قصد دارند به شیوه ای خلاقانه و بر اساس تجربیات و فهم شخصی خود، دنیا را به جایی بهتر برای زندگی تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات بیشتر در زمینه برگزاری جشنواره همزمان با اعلام فراخوان در سایت WWW.SHORTFILMSUPPORT.COM در اردیبهشت ماه سال آتی به اطلاع فیلم سازان و دیگر علاقه مندان خواهد رسید.

جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید تا کنون چهار دوره آن در تهران برگزار شده است که فقط آثار و فیلم های کوتاه می توانستند در آن شرکت کنند.

Check Also

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند …