خانه / مطالب نمونه / در آستانه پخش اولین قسمت اولین پوستر رسمی «معمای شاه» رونمایی شد

در آستانه پخش اولین قسمت اولین پوستر رسمی «معمای شاه» رونمایی شد

ر آستانه پخش اولین قسمت از سریال تلویزیونی «معمای شاه»، پوستر رسمی این سریال رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، این پوستر که به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته، تصویری از بازیگر نقش محمدرضا پهلوی (با بازی حسین نورعلی) را در کنار فوزیه، ثریا و فرح همسران محمدرضا شاه پهلوی (با بازی حدیث فولادوند، مهراوه شریفی نیا و ساغر عزیزی) نشان می دهد.

بنا بر این گزارش، طرح مذکور از توسط «سینا روح» در گروه هنری کار به طراحی و جهت استفاده رسانه ها منتشر شده است. در آینده ای نزدیک بسته به موضوع های مطرح در سریال، شاهد طراحی و ارائه آثار گرافیکی متفاوتی از این سریال تلویزیونی خواهیم بود.

 

پخش سریال تلویزیونی «معمای شاه» جدیدترین محصول سیمای جمهوری اسلامی ایران با موضوع «تاریخ معاصر» از جمعه پانزدهم آبان ماه از شبکه یک سیما آغاز خواهد شد.

این سریال تلویزیونی در ۸۰ قسمت شصت‌دقیقه‌ای به کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» تولیدشده است.

مراحل تحقیق و پژوهش این سریال تاریخی از اواخر سال ۱۳۸۹ زیر نظر «دکتر موسی حقانی» به‌عنوان مشاورپژوهشیوتاریخی آغاز گردید. سریال از دی‌ماه ۱۳۹۱ مقابل دوربین «فرشاد خالقی» رفته تصویربرداری آن همچنان ادامه دارد.

کاخ سعد آباد،کاخ نیاوران، دکورهای اختصاصی ساخته‌شده در شهرک غزالی،کاخ‌موزه گلستان،موزه عبرت، بناهای تاریخی شهر تهران و… برخی از لوکیشن های این سریال است.

معمای شاه با همراهی بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل سینما، تئاتر و تلویزیون در مسئولیت‌هایپشت‌صحنهتولیدشده و ۱۶۰ بازیگر اصلی در کنار ۲۵۴ بازیگر نقش فرعی تاکنون در آن حضورداشته‌اند که با توجه به ادامه تصویربرداری سریال، در مراحل بعدی هنرمندان بیشتری به این ترکیب اضافه خواهند شد.

وقایع و رویدادهای این سریال در فاصله سال‌های ۱۳۱۷ تا ۱۳۵۷ رخ می‌دهد. سریال با ازدواج محمدرضا پهلوی و فوزیه و بازگشت آن‌ها به ایران آغاز و با مرگ محمدرضا در قاهره به پایان می‌رسد. در حدفاصل این مقطع زمانی چهل‌ساله، رویدادهای مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ایران نیز به تصویر کشیده می‌شود.

 

در این سریال تلویزیونی «حسین نورعلی» در نقش جوانی محمدرضا شاه و «امیرمهدی کیا» در نقش میان‌سالی این شخصیت حضور یافته است.

Check Also

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند …