خانه / ویژه جشنواره فیلم فجر / فیلمساز مشهور هنگ کنگی به تهران می‌آید

فیلمساز مشهور هنگ کنگی به تهران می‌آید

موفق‌ترین فیلمساز اهل هنگ کنگ مهمان جشنواره جهانی فیلم فجر است و یک کارگاه آموزشی برگزار می‌کند.

ندرو لاو (Andrew Lau) را مي‌توان موفق‌ترين فيلمساز هنگ كنگى قلمداد كرد، لاو به دعوت جشنواره جهانی فیلم فجر به تهران می‌آید و علاوه بر برگزاری یک کارگاه در کاخ جشنواره، در دانشکده سینما و تئاتر و در جمع دانشجویان سخنرانی خواهد کرد.

لاو فعاليت هنرى خود را در دهه ٨٠ ميلادى با فيلمبردارى فيلم‌هاى كارگردانان مهمى نظير وونگ كار وای شروع و سبك خاصى از فيلمبردارى را ابداع کرد. او جوايزى نظير بهترين فيلمبردارى از جشنواره فيلم هنگ كنگ و اسب طلايي را دريافت کرده است.

در اوايل دهه ٩٠ اندرو وارد دنياي كارگردانى شد و موفق به خلق آثار موفق و مهمى نظير سه گانه Infernal Affairs شد كه در سال ٢٠٠٦ مارتين اسكورسيزى آنرا در قالب فيلم Departed)) «رفتگان» بازسازى كرد و موفق به دریافت اسكار بهترين كارگردانى شد. اندرو لاو موفق به كسب جوايز بهترين كارگردانى از جشنواره فيلم هنگ كنگ، روبان آبى ژاپن ، اسب طلايي تايوان و… شده است. در كارنامه اندرو لاو ، كارگردانى ٤٥ فيلم ، تهيه كنندگى ٣٣ فيلم و فيلمبردارى بيش از ٥٠ فيلم ديده مي‌شود.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری رضا میرکریمی از اول تا ششم اردیبهشت ماه امسال در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود.

Check Also

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود