خانه / مطالب نمونه / مایش نسیه و نقد در سینماحقیقت

مایش نسیه و نقد در سینماحقیقت

مستند بلند نسیه و نقد ساخته مرجان گلستانی و پیام مستوفی که پرتره ای از خسرو دهقان منتقد قدیمی سینمای ایران است، به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره بین المللی سینماحقیقت ارائه شده است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، این فیلم که تولید سال ۱۳۹۴ است و توسط علی جویا در مؤسسه نگاه فردا تهیه شده، اولین مستند بلند سینمای ایران است که به زندگی یک منتقد سینما خسرو دهقان می پردازد.
خسرو دهقان یکی از معدود منتقدان سینمای ایران است که ملاک نقدهایش، خود سینماست. هرگز پای کارگردان خاصی نایستاده و سلایق و دوستی های شخصی اش را با نقدهایش نیآمیخته است. سبک کارش بیشتر نئوفرمالیستی است و نقدهای او ساختار، روایت و اسلوب داستان پردازی فیلم ها را به چالش می کشد.
خسرو دهقان متولد شهر شیراز و دانش آموخته ی رشته حسابداری صنعتی در مقطع کارشناسی ارشد است.
وی در خصوص نگارش، ترجمه، نقد و تدریس سینما از سابقه دیرینه ای برخوردار است. از جمله فعالیت های دهقان می توان به این موارد اشاره کرد: عضو شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان خانه سینما، عضو انجمن منتقدین خانه سینما، نویسنده نشریات تخصصی سینما، تدریس در مراکز فرهنگی ـ هنری و دانشگاهی نظیر باغ فردوس، حوزه هنری، دانشکده سوره، دانشکده صداوسیما و…
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینماحقیقت را طی روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۱۳۹۴ و با شعار حقیقت بهترین راهنماست در سینما فلسطین و سینما سپیده شهر تهران برگزار خواهد کرد.

**توسلی موسیقی تازه ترین ساخته ده نمکی را می سازد
امیر توسلی آهنگساز مطرح کشور در پروژه سینمایی رسوایی ۲ به کارگردانی مسعود ده نمکی به عنوان آهنگساز حضور دارد.
رسوایی ۲ جدیدترین کار سینمایی مسعود ده نمکی است که فیلمبرداری آن تابستان امسال انجام شد. تدوین فیلم نیز توسط امیرشیبان خاقانی در حال انجام است تا برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده شود.
این فیلم که ادامه رسوایی ۱ است، چند سال بعد از اتفاقات سری اول را روایت می کند و تمام اتفاقات در یک مکان فرضی رخ می دهد. فیلمنامه توسط خود ده نمکی به نگارش درآمده و مضمونی عرفانی – اجتماعی دارد.
اکبر عبدی، محمدرضا شریفی نیا، سحر قریشی، مهران رجبی، فخرالدین صدیق شریف، امین ایمانی، امیر نوری، اسماعیل خلج، رامین راستاد، ابوالفضل همراه و… بازیگران اصلی رسوایی ۲ هستند.

Check Also

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند …