خانه / گزارش و خبر / فیلم ایرانی / نیازهای تخصصی کردستان در حوزه فیلم سنجش و شناسایی شوند

نیازهای تخصصی کردستان در حوزه فیلم سنجش و شناسایی شوند

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران بر شناسایی و سنجش نیازهای تخصصی کردستان در حوزه فیلم تاکید کرد و گفت: کردستان در حوزه تولید فیلم کوتاه استعدادهای ویژه ای در اختیار دارد.

فرید فرخنده‌کیش شامگاه شنبه در نشستی با فیلمسازان جوان استان کردستان که در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزارشد، شرایط فرهنگی وهنری این استان را نسبت به سایر استان‌ها مطلوب تر خواند وگفت: استاندار کردستان فردی علاقه‌مند به فرهنگ و هنر است و این ظرفیت و بستر خوبی را فراهم کرده که می طلبد نهایت استفاده و بهره از آن برده شود.

وی عنوان کرد: ریشه تمامی رویدادهای فرهنگی وهنری اعم از جشنواره ها وهمایش های مختلف چه در سطح استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی، در تولیدی باکیفیت و اثربخش است.

وی حمایت از تولیدات فرهنگی و هنری را پایه برگزاری جشنواره‌ها و همایش های ارزشمند خواند و اظهارداشت: در نشست هایی که با استاندار و مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان وهمچنین شهردارسنندج داشتیم، وعده‌هایی برای حمایت از فیلمسازان از سوی آنها داده شد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران ادامه داد: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان وعده فراهم کردن امکان استفاده از تجهیزات مجتمع دیجیتال برای اعضای انجمن را به ما داده است.

فرخنده‌کیش با بیان اینکه کردستان، ایلام و سیستان و بلوچستان سه استان معین انجمن در کشور هستند، اضافه کرد: حمایت ویژه از این سه استان یکی از اولویت های ما در سال جاری به ویژه در زمینه تولید است.

وی به طرح پایلوت دوره آموزش انیمیشن انجمن اشاره کرد و افزود: قرار شده ۱۰ پایلوت از این طرح در سطح کشور اجرا شود که تاکنون در بوشهر کلید خورده است و امیدواریم سنندج هم به عنوان یکی از پایلوت های اجرای این طرح باشد.

وی بر سنجش و شناسایی نیازها و ظرفیت های استان در حوزه فرهنگی وهنری به ویژه فیلمسازی تاکید کرد و گفت: زمانی که نیازهای استان شناسایی شود بهتر می توان در زمینه اجرای برنامه ها در آن تصمیم گرفت.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران بیان کرد: برگزاری حداقل چهار کارگاه آموزشی در طول ۶ ماهه نخست امسال در سینما جوان استان یکی از موارد ضروری است که البته این مهم هم باید براساس نیازهای استان صورت گیرد.

Check Also

بهترین سینماها را به فیلم‌های تجاری و کُمدی‌های بی‌ارزش می‌دهند

کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «آسمان آبی مادرم» می‌گوید که فعلا قصد اکران این فیلم را …