خانه / مطالب نمونه / هنرمند صرب: سینمای ایران در نقطه اوج قرار دارد

هنرمند صرب: سینمای ایران در نقطه اوج قرار دارد

ایرنا-رادوسلاو زلنوویچ رییس موزه سینمایی بلگراد گفت، سینمای ایران ابعاد جهانی دارد و با رشد چشمگیری که در عرصه بین المللی داشته ، اکنون در نقطه اوج است.

زلنوویچ این مطلب را دوشنبه شب در دیدار با محمود شالویی رایزن فرهنگی ایران در بلگراد عنوان کرد و گفت، برگزاری جشنواره فیلم های سینمایی ایران در صربستان فرصتی طلایی و رویدادی استثنایی است. مردم صربستان به سینمای ایران علاقه وافر دارند و بی صبرانه در انتظار این رخداد پر جاذبه هستند.

جشنواره فیلم های سینمایی ایران هرسال همزمان با جشن های پرشکوه انقلاب اسلامی در صربستان برگزار می شود.

رییس موزه سینمایی بلگراد که به موزه آرشیو فیلم یوگسلاوی معروف است، با اشاره به شکوفایی فیلم های ایران و علاقمندان فراوان آن در جهان گفت: این موزه در نظر دارد، نشان ویژه خود که به عوامل شاخص سینمای جهان از قبیل کارگردان و یا بازیگر تعلق می گیرد را در آیین افتتاحیه چهاردهمین جشنواره فیلم های سینمای ایران در بلگراد به یکی از چهره های برگزیده سینمای ایران اهدا کند.

به گفته ی وی این نشان پیشتر هم به هنرمندان برجسته ای از کشورمان همچون مجید مجیدی اهدا شده بود.

موزه سینمایی بلگراد که به موزه آرشیو یوگسلاوی معروف است غنی ترین آرشیو فیلم های سینمایی در اروپاست. این موزه با گذشت بیش از یک قرن از زمان تاسیس آن ، نزدیک به یکصد هزار نسخه از فیلم های مشهور سینمای جهان را در گنجینه خود نگهداری می کند. قدیمی ترین دوربین های تصویر برداری جهان نیز در این موزه موجود است.

شالویی رایزن فرهنگی کشورمان هم در این دیدار با اشاره به محتوای غنی و اندیشه اصیلی که در هنر هفتم ایرانی وجود دارد، گفت: ارزش و اهمیت سینمای ایران در معانی و مفاهیم بلند نهفته در عمق آن است.

وی افزود: توانمندی هنری همراه با روش های علمی و درون مایه های فکری، سینمای ایران را جهت دار و در مسیر روشنی قرار داده است که با روح و فطرت آدمی سازگاری دارد و با رغبت و قدرت، هر بیننده ای را به سوی خود جلب و جذب می کند.

شالویی همچنین در رابطه با برنامه های دهه فجر در سال جاری گفت: با برنامه ریزی های بعمل آمده، چهاردهمین جشنواره فیلم های سینمای ایران افزون بر بلگراد در شهرهای نوی ساد، نیش، زرنیانین، اوژیتسه و اسمدروو نیز بصورت همزمان برگزار خواهد شد.

Check Also

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند …