خانه / مطالب نمونه / گیشه بین‌المللی «جیمزباند» بیش از ۸۰ میلیون دلار به جیب زد

گیشه بین‌المللی «جیمزباند» بیش از ۸۰ میلیون دلار به جیب زد

فیلم سینمایی «جیمزباند: شبح» طی تعطیلات سه روز گذشته در سینماهای بین‌الملل ۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخت

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلم سینمایی «شبح» به کارگردانی «سم مندس» و بازی «دنیل کریگ» که از ۲۶ اکتبر در سینماهای شش کشور جهان به نمایش درآمده است، در اولین هفته از اکران خود، ۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروخت.

این فیلم محصول مشترک کمپانی‌های سونی و مترو گلدن مایر با ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار پوند فروش بیشترین فروش را در سینماهای انگلستان داشته است. رکوردی که پیش از این با ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار پوند از آن فیلم سینمایی «هری‌پاتر و زندانی آزکابان» بود.

فیلم سینمایی «جیمزباند: شبح»، چهارمین فیلمی است که «دنیل کریگ» در آن نقش مأمور ۰۰۷ را بازی می‌کند. علاوه بر او بازیگران دیگری چون «کریستوف والتس»، بازیگر برنده دو اسکار و «مونیکا بلوچی» در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم طی هفت ماه در لندن، رم، مکزیکوستی، مراکش و کوه‌های آلپ اتریش فیلمبرداری شده است.

بنا بر این گزارش، فیلم سینمایی «جیمزباند: شبح» در کشور دانمارک ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار، در هلند ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار، در نروژ ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار، در فنلاند ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار و در سوئد ۲ میلیون فروش داشته است.

بنا بر این گزارش، مجموعه فیلم های جیمز باند، از سال ۱۹۶۲ با عنوان «دکتر نو» آغاز شد و نخستین بار «شان کانری» نقش مامور ۰۰۷ را بازی کرد و پس از او جرج لازنبی، راجر مور، تیموتی دالتون، پیرس برازنان و دنیل کریگ در این نقش ظاهر شده‌اند.

Check Also

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند …