خانه / مطالب نمونه / یک برخورد کوتاه با اژدهای زباله‌سوز در یک انیمیشن

یک برخورد کوتاه با اژدهای زباله‌سوز در یک انیمیشن

«یک برخورد کوتاه» با اژدهای زباله‌سوز در یک انیمیشن

کارگردان «یک برخورد کوتاه» شخصیت اصلی این انیمیشن را یک اژدها معرفی کرد که زباله‌های شهر را می‌سوزاند.

 

 

سمیه یزدان‌پناه کارگردان انیمیشن «یک برخورد کوتاه» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ویژگی‌های این اثر توضیح داد: این فیلم انیمیشن کوتاه در ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه ساخته شده و اولین تجربه‌ای است که من به عنوان کارگردان انجام می‌دهم. این اثر کاری کاملا شخصی است و برای خود من بحث تصویرسازی بیشتر محور قرار گرفته است.

وی افزود: من روی داستان این کار تمرکز کردم. «یک برخورد کوتاه» بیشتر اثری تجربی است که طراحی کاراکتر و فضاهای آن را خودم بر عهده داشتم. انیمه این کار برعهده سمیرا کشاورزی، صدا و موزیک با مسلم رسولی و تدوین با هادی رحیمی است.

کارگردان «یک برخود کوتاه» تکنیک این انیمیشن را کات اوت دو بعدی معرفی کرد و گفت: از آنجایی که این انیمیشن کاملا شخصی است و نه سفارش دهنده‌ای دارد و نه تهیه‌کننده‌ای، طوری که خودم دوست داشتم آن را کار کردم و با حفظ فضای شخصی‌ام، نظرات فرد دیگری را در کار اعمال نکرده‌ام.

یزدان پناه همچنین درباره محتوای این اثر نیز توضیح داد: این انیمیشن درباره اژدهایی است که تنها دور از یک شهر زندگی می‌کند. کار او سوزاندن زباله‌هایی است که در شهر به وجود می‌آید. یک روز برای اژدها حین بازگشت از سرکار ماجرایی اتفاق می‌افتد که…

این کارگردان «یک برخورد کوتاه» را که ساخت آن یک ماه به طول انجامیده است،‌ در جشنوره پویانمایی تهران شرکت داده است. این جشنواره ۱۷ تا ۲۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

Check Also

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند …