خانه / ویژه جشنواره فیلم فجر / «آزادی» نگاهی موشکافانه به پرندگان مهاجر شمال ایران

«آزادی» نگاهی موشکافانه به پرندگان مهاجر شمال ایران

کارگردانان مستند«آزادی» در این فیلم نگاهی به زندگی زیستی پرندگان مهاجر و شکار بی رویه آنها داشته اند.

 

به گزارش ارتباطات و اطلاع رسانی سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، رضا فرهمند یکی از کارگردانان این مستند گفت: ای کاش بپذیرم که در جامعه انسانی هیچ فردی مبری از نقص واشکال نیست و جامعه آن هنگام به بلوغی از رشد دست خواهد یافت که هرفرد تصویر واقعی خود را در آینه بحران ها و وقایع اجتماعی بپذیرد .

وی افزود: پرداخت به یک موضوع محیط زیستی با توجه به وجوه اجتماعی که قابل پوشش در سایر بحران های اجتماعی است و نزدیک شدن دوربین فیلمساز به بطن بحران ونگاه بی‌طرفانه به واقعه با وجود همه وجوه درگیر در بحران محیط زیستی از ویژگی های مهم این فیلم هستند.

کمیل سهیلی، دیگر کارگردان این مستند تاکید کرد: «آزادی» پروسه تحقیقی نفس گیر و طولانی ای داشت که در آن موضوع شکار بی رویه پرندگان از زوایای مختلف و حتی متضاد بررسی شد.
وی تاکید کرد: همچنین زندگی گروه سازنده این مستند با قطب های اصلی ماجرا فرصتی کم نظیر را فراهم کرد تا بتوان موضوع را به شکلی دقیق موشکافی کرد و لایه های پنهان آن را شناخت.
«آزادی» مستند بلندی است که رضا فرهمند و کمیل سهیلی به صورت مشترک آن را کارگردانی کرده اند.
خلاصه داستان: شمال ایران در زمستان برای بسیاری از پرندگان مهاجر ، فضایی ایده ال برای یک مهمانی موقت است مهمانی که منجر به ایجاد مثلی از میزبانان با سلایق واهداف متفاوت وگاه متضاد می شود.

 

Check Also

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود