خانه / مطالب نمونه / اکران در ۵۰ روستا/ امام جمعه‌ای که توصیه به دیدن فیلم‌های عمار می‌کند/ وقتی «رو به قبله» ماهواره‌ها را جمع کرد

اکران در ۵۰ روستا/ امام جمعه‌ای که توصیه به دیدن فیلم‌های عمار می‌کند/ وقتی «رو به قبله» ماهواره‌ها را جمع کرد

اکران‌کننده مردمی جشنواره عمار در شهرستان سنقر استان کرمانشاه و ۵۰ روستای آن می‌گوید پخش فیلم‌های جشنواره مردمی فیلم عمار را به دلیل روشنگری و تاثیری که بر مردم دارند در اولویت کارهای فرهنگی قرار داده است

خبرگزاری فارس ـ راهبرد فرهنگ: فیلم‌های جشنواره مردمی فیلم عمار میهمان شهر سنقر استان کرمانشاه و روستاهای آن نیز بوده و همچنان هستند.

لیست شماره تماس مسئولان اکران در شهرستان‌ها را بررسی می‌کنم تا شماره و نام مسئول این شهرستان را پیدا کنم.

خودم را معرفی می‌کنم؛ آقای احمدرضا احمدی هم کلی تحویلم می‌گیرد و می‌گوید «چه عجب مارا هم دیدید! ما این همه فعالیت می‌کنیم اما کسی ما را نمی‌بیند. متاسفانه خودمان هم فرصت نمی‌کنیم گزارش فعالیت‌هایمان را ارسال کنیم.»

او که مسئول ستاد خادم الشهدای شهر سنقر هم هست درباره انگیزه‌اش از اکران فیلم‌های عمار می‌گوید: «پخش فیلم‌های جشنواره مردمی فیلم عمار را به دلیل روشنگری و تاثیری که بر مردم دارند در اولویت قرار داده‌ایم.»

این روزها، فیلم‌های هسته‌ای عمار را برای روشنگری هسته‌ای اکران می‌کنیم

احمدی می‌افزاید: این روزها هم چون بحث روز کشور بحث هسته‌ای است؛ فیلم‌هایی که جشنواره عمار در این باره عرضه کرده را پخش می‌کنیم تا در موضوع هسته‌ای برای مردم روشنگری کرده باشیم؛ مردم این روزها از گرانی و مشکلات اقتصادی گلایه می‌کنند و فکر می‌کنند که مذاکرات حلال مشکلات‌شان هست اما بعد از دیدن فیلم‌ها می‌بینم که نظرشان درباره مذاکرات عوض می‌شود و می‌گویند آمریکا قابل اعتماد نیست و گرانی هم انگار ربط چندانی به تحریم‌ها ندارد.

وی نکته جالبی می‌گوید: امام جمعه شهرستان هم در خطبه‌های نمازجمعه و سخنرانی‌هایش مردم را به دیدن فیلم‌ها تشویق می‌کند و گاهی هم بعد از پخش فیلم‌ها در موضوع هسته‌ای سخنرانی می‌کند تا مکملی برای فیلم‌ها باشد؛ فایل پوسترهای مربوط به صحبت‌های رهبری در مورد مسئله هسته‌ای و پوسترهای صداقت آمریکایی و امثالهم را داریم اما چون وسع‌مان نمی‌رسد آنها را چاپ کنیم در قالب فیلم برای مردم به نمایش می‌گذاریم.

تاکنون فیلم‌های جشنواره عمار را در بیش از ۵۰ روستا پخش کردیم

احمدی با بیان اینکه مشکل کمبود امکانات داریم، تاکید می‌کند: اما اگر بخواهیم گزارش کارهای‌مان را بدهیم بیش از ده DVD می‌شود؛ شهر سنقر حدود ۳۶۵ روستا دارد که در سال ۹۴ برنامه داریم فیلم‌های عمار را در همه این روستاها پخش کنیم. تاکنون هم فیلم‌های جشنواره عمار را در بیش از ۵۰ روستا پخش کردیم که در هر بار اکران تقریبا ۱۲۰ نفر حضور داشتند.

وی می‌افزاید: فیلم‌ها را با توجه به مناسبت‌ها و مسائل روز و یا به بهانه‌های مختلف پخش می‌کنیم؛ به عنوان مثال در نیمه شعبان، فیلم «کوچه‌های انتظار» را در بیش از  16 روستا پخش کردیم. پنج‌شنبه‌ها در مراسم دعای کمیل و سه‌شنبه‌ها در مراسم دعای توسل فیلم های جشنواره عمار را پخش می‌کنیم و تابستان‌ها هم اوقات فراغت مردم را با پخش این فیلم‌ها پر می‌کنیم.

عمار زینت‌بخش تمامی یادواره‌های شهدای ماست

نکته مهم دیگری که او می‌گوید این است: در مراسم یادواره شهدایی که می‌گیریم هم پخش فیلم‌های عمار را در اولویت قرار می‌دهیم و در تمام ۵۲ یادواره شهدایی که سال گذشته برگزار کردیم؛ فیلم‌های جشنواره عمار پخش شد؛ یادواره ۷۲ شهید دهستان باوله را هم در یک ورزشگاه برگزار کردیم که حدود ۲ هزارنفر حضور داشتند.

مردم، «رو به قبله» را که دیدند؛ داوطلبانه ماهواره‌های‌شان را تحویل دادند

احمدی از تاثیر فیلم‌ها هم می‌گوید: در هر روستا با توجه به نیاز مخاطبان فیلم‌ها را گزینش و پخش می‌کنیم. فیلم «رو به قبله» را در چندین روستا پخش کردیم که بعد از آن مردم به صورت داوطلبانه ماهواره‌های‌شان را تحویل دادند و دستگاه گیرنده دیجیتال گرفتند؛ هنوز هم تاثیرات این فیلم روی مردم هست و برای تحویل دادن ماهواره به ما رجوع می‌کنند.

وی می‌افزاید: با بررسی‌هایی که در یکی از روستاها کردیم متوجه شدیم به دلیل پوشش ضعیف امواج رسانه ملی، مردم از ماهواره استفاده می‌کنند بنابراین در مراسم شهادت حضرت زهرا در این روستا فیلم «رو به قبله» را پخش کردیم و گفتیم مردم می‌توانند ماهواره‌های‌شان را تحویل دهند و دستگاه گیرنده دیجیتال بگیرند که فیلم روی مردم تاثیر گذاشت و از این طرح استقبال کردند.

از دیگر تاثیرات فیلم‌ها نیز این است که «گاهی اوقات بعد از پخش فیلم ها مردم می‌آیند و از ما می‌خواهند فیلم‌ها را به آنها بدهیم تا برای خانواده‌ پخش کنند و ما هم یک نفر را فقط برای این‌کار پشت کامپیوتر گذاشته‌ایم تا به این تقاضای مردم، طلاب و دانشجویان پاسخ دهد.

پنجشنبه و جمعه‌ها همزمان در ۶ روستا اکران هسته‌ای داریم

احمدی همچنین می‌گوید: به بهانه مراسم‌های مذهبی ملی وارد روستاها می‌شویم و فیلم‌ها را پخش می‌کنیم؛ پنجشنبه و جمعه‌ها، گروهی می‌رویم و همزمان فیلم‌های جشنواره عمار را در بیش از ۶ روستا پخش می‌کنیم که این روزها تاکیدمان پخش فیلم‌های هسته‌ای است.

وی می‌افزاید: دربرخی روستاها هم لیدر داریم و فقط DVD ها را برای اکران در اختیارشان می‌گذاریم؛ در شهرستان یک دستگاه ویدئو پروژکتور بیشتر نداریم و برای همین در برخی روستاها فیلم‌های جشنواره عمار را با دستگاه DVD و تلویزیون پخش می‌کنیم.

از آقای احمدی تشکر می‌کنم که وقت گذاشت و با ما مصاحبه کرد و پس از خداحافظی گوشی تلفن سرجایش میگذارم. «کار را فرهنگی را جدی بگیرید» این صحبت رهبری را در ذهنم مرور می‌کنم. این روستاها و شهرهای کوچک با کم‌ترین امکانات چقدر کار را جدی گرفته‌اند و چه فعالیت‌های فرهنگی تاثیرگذاری انجام داده‌اند

 

Check Also

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند …