خانه / مطالب نمونه / ایران و کویت به زودی فیلم مشترک می سازند

ایران و کویت به زودی فیلم مشترک می سازند

عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در کویت از ساخت فیلم مشترک کشورمان با این کشور خبر داد

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزن فرهنگی و علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در کنفرانسی مطبوعاتی با نمایندگان رسانه های گروهی که در محل این سفارتخانه به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

سفیر ایران در کویت در این نشست با اشاره به فعالیت های مؤثر رایزنی فرهنگی ایران در کویت، در خصوص پیوندهای فرهنگی هنری و گردشگری میان دو کشور گفت: روابط فرهنگی، زیربنای مناسبات مردمی به شمار می آید و تشکیل انجمن دوستی دو کشور به مثابه حلقه اتصال و ارتباط میان دو ملت است.

علیرضا عنایتی گفت: دیداردانشگاهیان، فرهیختگان و روزنامه نگاران کویتی از ایران و امضای چندین توافقنامه علمی و پژوهشی میان دانشگاه های دو کشور از جمله دستاوردهای قابل توجه فرهنگی در مناسبات دوجانبه بوده است.

سفیر کشورمان همچنین برگزاری جشنواره های موسیقی و برگزاری نمایشگاه های هنری و همچنین بزرگداشت شاعران نامدار ایران زمین در کویت و استقبال چشمگیر مردم را یکی دیگر از نشانه های روابط کهن و دوستانه دو ملت دانست.

عنایتی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد روادید صادر شده برای زائران و گردشگران کویتی در یک سال گذشته، دو برابر شده و به یکصد هزار ویزا افزایش یافته است، ابرازامیدواری کرد دولت کویت در خصوص اعطای روادید به هموطنان اهتمام بیش تری بورزد تا همانند گذشته شاهد رفت وآمدهای دو ملت دوست و برادر باشیم.

در ادامه رایزن فرهنگی ایران در کویت، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره همکاری های هنری و سینمایی دو کشور گفت: رایزنی فرهنگی ایران این همکاری را با شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب کویت و همچنین بخش خصوصی این کشور ادامه می دهد به نتایج مطلوبی هم رسیده است.

خامه یار به ارتباطات سینمایی دو کشور اشاره کرد و گفت: به زودی تولید فیلم سینمایی مشترک ایران و کویت، آغاز خواهد شد.

خامه یار ادامه داد: امسال دو جشنواره سینمایی ایرانی در کویت برپا خواهد شد و کار ترجمه فیلم ها برای پخش در این جشنواره ها به کوشش رایزنی فرهنگی ایران آغاز شده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در پی استقبال چشمگیر و غیرمنتظره مردم از نخستین هفته فیلم ایرانی در کویت؛ مقرر شد تا فیلم های جدیدی با سناریوی متناسب با مخاطبان کویتی انتخاب شود و می کوشیم تا یکی از کارگردانان برجسته کشورمان در این جشنواره ها دعوت شود.

به گزارش ایرنا، در آذر ماه ۱۳۹۳ نیز هیات دوستی ایران و کویت با حضور در تهران با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مهر ماه ۹۳ در سفری سه روزه به کویت با تاکید بر اهمیت مناسبات دو کشور اعلام کرد تلاش می کنیم در زمینه همکاری های فرهنگی دو جانبه مذاکرات مثبت و سازنده ای با طرف کویتی داشته باشیم

همچنین در حاشیه بازدید حبیب ایل بیگی از نمایشگاه بادگیرهای ایران در کویت در دیدار با مدیر سینمایی کویت گفت: توافقاتی بر سر گسترش فعالیت های سینمایی ایران و کویت صورت گرفت.

ششمین همایش دوسالانه بین المللی هنرهای اسلامی کویت با حضور وزارت اوقاف و امور اسلامی، رایزن فرهنگی و کاردار سفارت ایران در کویت و جمعی از مسوولان نمایندگی های سیاسی کشورهای شرکت کننده، مقامات کویتی و علاقه مندان و هنرشناسان در ‘مسجد الکبیر’ این کشور برگزار شد.

مسئولان و نمایندگان دو کشور هدف از برگزاری اینگونه همایش ها را حفظ و احیای فرهنگ و هنرهای اسلامی برشمردند.

چندی پیش نیز جمعی از هنرمندان ایرانی علاوه بر حضور در نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای تجسمی به آموزش هنرهای تجسمی و آموزش طراحی و … آثار به هنرمندان و علاقه مندان کویتی پرداختند.

 

Check Also

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند …