خانه / مطالب نمونه / برندگان تندیس پانزدهمین جشن حافظ

برندگان تندیس پانزدهمین جشن حافظ

 برندگان تندیس پانزدهمین جشن حافظ

پانزدهمین جشن حافظ(دنیای تصویر)، تنها جشن خصوصی حوزه سینما و تلویزیون شب گذشته در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد. شروع مراسم ساعت ۲۰ و سی دقیقه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران همراه بود.

در ابتدای مراسم، آذر معماریان، دبیر اجرایی جشن از اسپانسرهایی که کمک کردند امسال جشن حافظ برگزار شود، تشکر کرد. شرکت مهر ایران، آمارانت، فیات، تهران مال و آژانس تعطیلات رویایی اسپانسرهای اصلی پانزدهمین جشن حافظ بودند.

بعد از خوشامدگویی توسط کاراکتر ببعی مجموعه کلاه قرمزی به حضار، بهنوش بختیاری به عنوان مجری اول مراسم روی صحنه آمد و متن حمد و ستایش پروردگار و خوشامد به حضار را خواند و بعد از آن علی معلم مدیر جشن حافظ روی صحنه آمد تا مراسم اهدای جوایز آغاز شود. علی معلم در ابتدای سخنانش به ۱۷۵ شهید غواص اشاره کرد و گفت: «این دوره از جشن حافظ مصادف با تشییع پیکر جوانانی از وطن است که جان خود را برای این مرز و بوم فدا کردند. تشییع جنازه دلیرمردانی که برای دفاع از کشور کمان آرش را زمین نگذاشته اند. به همین منظور و به یاد آنها ترانه علیرضا قربانی با نام «جوانان وطن» را که کلیپ آن برای شهدای هشت سال دفاع مقدس ساخته شده است، پخش می‌کنیم.» بعد از آن کلیپی با صدای علیرضا قربانی در رثای ۱۷۵ شهید غواص که مراسم خاکسپاری‌شان بود، پخش شد. به جز نامزدها و برنده‌های هر بخش، ستاره‌های زیادی در سالن حضور داشتند که بعضی از آنها برای دادن جایزه به همکاران‌شان روی سن آمدند و به اندازه برنده‌ها از طرف مردم تشویق شدند. جمشید مشایخی، بازیگر پیش‌کسوت سینمای ایران جزو کسانی بود که وقتی برای دادن جایزه بهترین ترانه فیلم و موسیقی روی سن آمد، حضار به شدت از او استقبال کردند.

 به جز برندگان جوایز، تعدادی از مهمانان حاضر در مراسم عبارت بودند از: علیرضا رضاداد(دبیر پیشین جشنواره فجر)، حسین انتظامی(معاونت مطبوعاتی ارشاد)، امیرحسین علم‌الهدی، احد میکاییل‌زاده، شیلا خداداد، حدیث فولادوند، مهرداد شکرآبی، کوروش تهامی، ویشکا آسایش، مهوش وقاری و محسن قاضی‌مرادی، بهرام رادان، حمید گودرزی، لادن مستوفی، پوران درخشنده، سیروس الوند، تهمینه میلانی، فرزاد حسنی، امین زندگانی، فاطمه گودرزی، رعنا آزادی‌ور، رضا داوودنژاد، یوسف تیموری، جواد عزتی، شهاب عباسی(برنامه خنده بازار)، یوسف صیادی، آزاده نامداری، سعید و کمند و سپند امیرسلیمانی، آزاده صمدی، لیندا کیانی، حمیدرضا پگاه، مهران غفوریان، یغما گلرویی، محمد سریر، بیوک میرزایی، امیر جعفری، اصغر همت، عباس غزالی، سحر ولدبیگی، نیما فلاح، سعید راد، نیوشا ضیغمی، الهام حمیدی، هنگامه قاضیانی، پژمان بازغی، مرتضی حیدری، مجید قناد، سام قریبیان، شیلا خداداد، سروش صحت، بهاره کیان‌افشار، میلاد کیمرام، بیژن امکانیان، عبدالله اسکندری، مجید مظفری، شهرام مکری، پوراندخت مهیمن، مصطفی پاشایی(برادر مرتضی پاشایی)، امید حاجیلی، افشین یداللهی، محمد زندوکیلی، بهرام بهرامیان، کارن همایونفر، امیر جعفری، شهره لرستانی، مهرزاد امیرخانی، لاله اسکندری، داریوش فرهنگ، امیر اثباتی، پویا امینی، الهام حمیدی، اکرم محمدی، آشام محرابی، سیما تیرانداز، ماه چهره خلیلی، معین راهبر، ارسلان قاسمی، مریم معصومی، علی صالحی، دانیال عبادی، نفیسه روشن، فریبا نادری، محمد شیری، سارا منجزی، دیبا زاهدی، عارف لرستانی، جواد یحیوی و جلال مقامی و علیرضا قربانی و ….

در کنار اهدای تندیس حافظ به برندگان، رضا یزدانی دو قطعه موسیقی اجرا کرد که یکی با مطلع غزلی از حافظ بود و دیگری در ستایش سینمای ایران و فیلم‌های خوب آن. شهاب رمضان هم یک قطعه موسیقی کوتاه به نام «خاطره سینما» اجرا کرد که کلیپ آن تصاویری از هنرمندان در جشن‌ حافظ سال‌های گذشته بود. الیکا عبدالرزاقی یک نمایش تک‌نفره اجرا کرد که با استقبال روبه‌رو شد. اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مراسم دیشب مربوط به نامه‌ای بود که کاراکتر عروسکی دیبی درباره وضعیت سینمای ایران در سال گذشته خواند و حاضران را به وجد آورد. لحظه محبوب خیلی از افراد حاضر در سالن هم زمانی بود که همایون شجریان بعد از دریافت جایزه به درخواست علی معلم، به صورت زنده دو بیت از حافظ را با آواز خوش‌اش خواند. فهرست کامل برندگان پانزدهمین جشن دنیای تصویر را در ادامه بخوانید:

برندگان تندیس حافظ (بخش سینما)

۱- تندیس حافظ بهترین فیلم: ایران برگر(فتح‌الله جعفری جوزانی)

۲- تندیس حافظ بهترین کارگردان: حمید نعمت‌الله (آرایش غلیظ)

۳- تندیس حافظ بهترین فیلمنامه:  آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (بهروز افخمی براساس داستانی از مرجان شیرمحمدی)

۴- تندیس حافظ بهترین فیلمبرداری: مرتضی غفوری (چند مترمکعب عشق)

۵- تندیس حافظ بهترین موسیقی متن: بهزاد عبدی (متروپل)

۶- تندیس حافظ بهترین دستاورد فنی-هنری (در زمینه‌های تدوین، صدا، طراحی صحنه و لباس و چهره‌پردازی):  صدابرداری ایران برگر (حسن زاهدی)

۷و۸- تندیس حافظ بهترین بازیگران مرد (۲ جایزه): امین حیایی (خانوم) و مجید صالحی (استراحت مطلق)

۹و۱۰- تندیس حافظ بهترین بازیگران زن (۲ جایزه): گوهر خیراندیش (آذر، شهدخت، پرویز و دیگران) و آنا نعمتی (انارهای نارس)

۱۱- تندیس حافظ بهترین ترانه‌ی فیلم و سریال: همایون شجریان (آرایش غلیظ) و شهرام ناظری (ایران برگر)

 

برندگان تندیس حافظ (بخش تلویزیون)

۱۲- تندیس حافظ بهترین مجموعه‌ی تلویزیونی: کلاه قرمزی۹۳(حمید مدرسی)

۱۳- تندیس حافظ بهترین کارگردانی مجموعه‌ی تلویزیونی: بهروز شعیبی (پرده‌نشین)

۱۴- تندیس حافظ بهترین فیلمنامه‌ی مجموعه‌ی تلویزیونی: پایتخت۳(سرپرست نویسندگان: محسن تنابنده)

۱۵- تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی: داریوش ارجمند (ستایش ۲)

۱۶- تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیونی: مهران رجبی (معراجی‌ها و دردسرهای عظیم)

۱۷- تندیس حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی: شبنم مقدمی (مدینه)

۱۸- تندیس حافظ بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی: ریما رامین‌فر (پایتخت ۳)

۱۹- تندیس حافظ بهترین چهره‌ی تلویزیونی: رامبد جوان(خندوانه) وعادل فردوسی‌پور(نود)

۲۰- تندیس حافظ بهترین مستند: جایی برای زندگی (محسن استادعلی)

۲۱- تندیس حافظ جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران: رضا عطاران (رد کارپت)

۲۲- تندیس حافظ یک عمر فعالیت هنری: مرضیه برومند

۲۳- تندیس حافظ فعالیت پربار در حوزه‌ی ادبیات سینمایی: امیر پوریا

 

Check Also

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند …