خانه / ویژه جشنواره فیلم فجر / جشنواره جهانی فیلم فجر خالی از زرق و برق‌های پوچ برگزار می‌شود

جشنواره جهانی فیلم فجر خالی از زرق و برق‌های پوچ برگزار می‌شود

«نفس» معصومانه و شاعرانه است/ حرف‌های عوامل فیلم با تماشاگران

ويلم فردريك دكر مدير كمپانى هلندى ماسك وود ميديا، در بازار فيلم سى و چهارمين جشنواره جهانی فجر به عنوان نماينده خريد فيلم كمپانى‌اش حضور دارد. ماسك وود ميديا كمپانى نشر فيلم مستقلى است كه از سال ١٩٨٩ در كشور هلند شروع به كار كرده است.

امسال مكان برگزارى جشنواره در قلب تهران قرار دارد، چگونه مى بينيد؟

ويلم فردريک دكر: به نظرم از دو لحاظ فوق العاده است. اول اينكه در مركز تهران قرار داريم و نكته دوم اينكه اين دوره از جشنواره در مكانى مدرن و مجهز برگزار می شود. در مقايسه با جشنواره برلين و بازار فيلم آن كه در سالن مارتين گوروپيو بو برگزار مى‌شود كه محلى بسيار سنتى است و غرفه‌ها در بالكن قديمى آن قرار دارند، چارسو مكانى بسيار مدرن و امروزى است. من اين کاخ را به برج ميلاد ترجيح مى دهم، ترس از ارتفاع مانع لذت بردن من از دوره‌هاى قبلى مى‌شد.

امسال براى دومين سال است كه بخش جهانى جشنواره فجر از بخش ملى آن به صورت جداگانه برگزار مى شود. نظر شما در اين ارتباط چيست؟

در مقايسه با ساير جشنواره ها و به طور خاص جشنواره فيلم كن، بازار فيلم جشنواره جهانی فيلم فجر همزمان و در يك مكان با اتفاق‌ها و برنامه هاى اصلى جشنواره در حال برگزارى است و اين بهترين اتفاق براى ما توزيع كنندگان و خريداران بازار فيلم است. نكته مهم ديگر در مورد جشنواره فجر اين است كه شاهد اتفاقات سطحى كه در ساير جشنواره ها روى مى دهد مثل فرش قرمز و حواشى آن نيستيم، پس بيشتر به كارهاى مفيد و اتفاق‌های خوب مثل مبادلات مناسب مى‌انجامد. اتفاق خوب ديگرى كه در اين دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر دیدم، برگزارى كارگاه آموزشى است كه فرصتى مناسب براى علاقه‌مندان، دانشجويان، فيلمسازان و سينمادوستان است كه با هم تبادل نظر كنند.

نظر شما در مورد فضاى جشنواره چيست؟

مثل هميشه و طبق پيش زمينه اى كه از اين جشنواره داشتم بسيار خوب و دوستانه است. من اين فرصت را دارم كه با افراد جديدى از سراسر دنيا كه در عرصه سينما فعاليت دارند آشنا شوم، هم با دوستان قديمى خود تجديد ديدار كنم.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر از اول تا ششم اردیبهشت‌ماه در پردیس چارسو برگزار می‌شود.

Check Also

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود

کیارستمی باعث آشنایی من با سینمای ایران بود