خانه / مطالب نمونه / «سینما حقیقت» فردا کلید می‌خورد/ برنامه روز اول جشنواره

«سینما حقیقت» فردا کلید می‌خورد/ برنامه روز اول جشنواره

برنامه اولین روز از نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از ساعت ۹:۳۰ صبح فردا یکشنبه ۲۲ آذرماه ۹۴ و با حضور جمعی از مدیران، مستندسازان و علاقمندان سینمای مستند در سینما فلسطین آغاز بکار می‌کند.

در اولین روز برپایی جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» و از ساعت ۱۸:۱۵ عصر یکشنبه ۲۲ آذرماه، بزرگداشت زنده‌ یاد محمدرضا مقدسیان و رونمایی از آخرین فیلم این مستندساز فقید با عنوان «خیلی خیلی محرمانه» در سالن شماره ۲ سینما فلسطین برگزار خواهد شد.

برنامه‌ افتتاحیه فیلم مستند «من ناصر حجازی هستم» که با جشن تولد ۶۶ سالگی این فوتبالیست همراه است، از ساعت ۲۰ یکشنبه شب ۲۲ آذر ماه و با حضور خانواده حجازی و جمعی از فوتبالیست‌های کشور، در سالن شماره یک سینما فلسطین برپا می شود.

مستند بلند «ببین چی می‌گم مارلون» که پرتره‌ای از «مارلون براندو» بازیگر شناخته شده سینمای جهان است از ساعت ۲۱:۴۵ در سالن شماره یک سینما فلسطین روی پرده می‌رود.

آیدا پناهنده که با فیلم سینمایی «ناهید» موفق به کسب جایزه از بخش «نوعی نگاه» جشنواره فیلم کن ۲۰۱۵ شده نیز با رونمایی از آخرین اثر مستند خود با نام «برزخ» در شب نخست جشنواره «سینماحقیقت» به استقبال مخاطبان سینمای مستند می‌رود. این فیلم از ساعت ۲۲ یکشنبه شب در سالن شماره ۲ فلسطین اکران می‌شود.

در بخش جایزه بین‌المللی شهید آوینی هم که از ساعت ۱۶ در سالن شماره ۳ سینما فلسطین آغار می‌شود، فیلم‌های «بازگرد» ماریا مآوتی، «کارت پستالی از آسمان» علی و مهدی فرقانی روی پرده می‌روند.

بخش «خارج از مسابقه» که آخرین سانس شب‌های سینماحقیقت است به نمایش آخرین اثر مستند ناهید رضایی با عنوان «پیرمرد و دریا» که مستندی درباره‌ تاریخ ترجمه در ایران است، اختصاص دارد. این فیلم از ساعت ۲۱:۴۵ در سالن شماره ۳ فلسطین اکران می‌شود.

در سینما سپیده و در سانس‌های مختلف روز اول جشنواره هم مستندهایی چون :A۱۵۷ ساخته بهروز نورانی‌پور، ساعت ۹:۴۵، «پل» امیرحسین نوروزی، ساعت ۱۴:۱۵، «فصل هرس» ساخته لقمان خالدی ساعت ۱۸:۱۵، «بازی» ساخته امین رحیمی ساعت ۲۲) نمایش داده می شود.

مستند «هیچکاک/ تروفو» از ساعت ۲۰:۱۵ در سالن اصلی سینما سپیده به نمایش در می‌آید.

جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۲۳ شب روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذرماه ۹۴، در سینما فلسطین و سینما سپیده پذیرای عموم علاقمندان سینمای مستند است.

Check Also

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند …