خانه / مطالب نمونه / تقویت حضور تماشاگران کودک به اقتصاد سینما کمک می‌کند

تقویت حضور تماشاگران کودک به اقتصاد سینما کمک می‌کند

مصطفی رزاق کریمی با اشاره به اکران انیمیشن «شاهزاده روم» بیان کرد اکران آثاری که بچه‌ها را به سینما بیاورد باعث حضور خانواده‌ها نیز می‌شود و به اقتصاد سینما کمک می‌کند.

مصطفی رزاق کریمی، کارگردان فیلم‌های کوتاه و مستند پس از تماشای انیمیشن «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان درباره این اثر سینمایی به خبرنگار مهر گفت: شاید اطلاعات من درباره سینمای انیمیشن زیاد نباشد، اما برخی از فیلم های انیمیشن را دیده ام و باید بگویم آن چیزی که امروز شاهدش بودم جای امیدواری بسیاری برای انیمیشن ایران دارد.

وی بیان کرد: فکر می کنم برخی از موضوعاتی را که نمی توان با فیلم رئال نشان داد با انیمیشن می توان آن را به زیبایی به تصویر کشید و آن چیزی که امروز دیدم این امر را ثابت کرد.

رزاق کریمی درباره اهمیت سینمای انیمیشن و علاقه مخاطبان به این حوزه بیان کرد: اصولا انیمیشن با اقبال کودکان و خانواده ها مواجه می شود و به همین دلیل باید در صنعت انیمیشن سرمایه گذاری مناسبی کرد. یادمان باشد یک بچه تنها سینما نمی رود و همیشه پدر یا مادر باید همراه آنها باشند در نتیجه انیمیشن هم آورده محتوایی خوبی برای خانواده دارد و هم از نظر اقتصادی فرصت مناسبی برای سینما به شمار می رود.

وی تاکید کرد: در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بخش انیمیشن به صورت جدی فعال است و این نشانه خوبی از توجه به انیمیشن است.

این کارگردان ادامه داد: آن چه که در سینمای داستانی به دلایل مختلفی از جمله هزینه بالا و یا حساسیت‌های دینی نمی توان ارائه کرد در انیمیشن می توان به خوبی نمایش داد و دست سازنده برای به تصویرکشیدن سکانس های رویاپردازانه کاملا باز است.

کارگردان «خاطراتی برای تمام فصول» درباره کیفیت انیمیشن های تولید شده در ایران گفت: این یک واقعیت است که غرب از نظر فنی و تکنیکی از سینمای ایران جلوتر است اما به عقیده من ایران در حوزه محتوایی، ظرفیت بهتری دارد. ما در موضوعات دینی باید به مسائلی بپردازیم که ما را به بالاتر از این منزل برساند و جذابیت های خوبی در انیمیشن ایجاد کنیم. شاید از نظر فنی ضعیف تر باشیم، اما مخاطبان قطعا دوست دارند موضوعات رویاپردازانه را در سینمای انیمیشن ببینند.
 

Check Also

وزیر بهداشت به حاشیه های درمان کیارستمی پاسخ داد

وزیر بهداشت صبح امروز به عیادت عباس کیارستمی رفت و از نزدیک در جریان روند …